18 Januari 2010

Beza Antara Kawan Dan Sahabat.

ahahahaha.
mulakan dengan Yaw!
sebab ada seorang teman yg kata,
aku tak sah kalau xde ayat Yaw sebagai pemula bicara.
di alam maya ini.

ok.
kembali pada topik asal.

Beza Antara Kawan Dan Sahabat.

jelas bukan?

apa bezanya KAWAN dan SAHABAT?

mungkin ada yg akan ckp.

"alah! same lah tu. kwn ngan sahabat."

mungkin ada gak yg akan loyar buruk.

"kawan adalah K.A.W.A.N
dan sahabat adalah S.A.H.A.B.A.T.!"

ada lg yg nak berikan jawapan?

xpe.
tinggalkan seketika ok.

ok pertama.
mari kita lihat KAWAN.

dalam erti kawan.
ramai yg boleh jadi kawan sebenarnya.
mcm aku sendiri.
ramai gila kawan kot?
kawan yg setakat 'hoi-hey'
lagi laaaa ramai!

kawan sebenarnya sgt mudah kita dapat.
(melainkan anda seorg yg Amat Pendiam!)
mana-mana kita pergi.
sekurang-kurangya dalam sehari,
kita akan dapat 2-3 orang kawan baru!

selalunya kwn atas kwn lah.
lepak minum sama.
kwn yg dtg bwk kwn dia.
so dari situ.
kita akan salam dan perkenalkan diri.
dan berbual.
tak kira la sama ada borak kosong tergelak guling2
atau
borak penuh ilmiah tentang politik malaysia!
(ilmiah ker? haha)

ok.
sekarang kita akan tengok SAHABAT.
kenapa aku nak cerita pasal sahabat?

kita punya terlalu ramai kawan.
ada jugak yg tak sempat gtaw nama!

bagi aku lah.
sahabat dengan kawan adalah sesuatu yg berbeza.
sikitlah. :p

dalam hidup aku pulak.
kawan.
ada yg makan kawan.
yg tikam belakang?
toksah cerita laaaa.

depan sikit punya baekkk.
belakang?

haih.

kadang-kadang kan.
kawan yg di mata kita jahat gila.
tapi hakikatnya adalah.
dia lah sebenarnya kawan yg paling baik
dan boleh digelar sahabat.

baru-baru nie.
aku ada kenal satu groupie nie.
mulanya hanya sekadar teguran biasa di gigs apabila
hinggap 'penumbuk2 atau penyepak2 bebas'
yg secara tak sengaja terkena!
hahahahaha.

kemudian berkembang untuk melepak selepas gigs.
melepak di kitaro.
berjalan di sekitar bukit bintang.
dan akhirnya..
melepak tdow kat umah aku!

paling best masa tuh.
kitorg ada sessi meluah perasaan.
(tapi aku sorg je kot yg luah?)
hahaha.

tapi tula.
hidup aku sgt ceria dan lebih gembira.
selepas mengenali mereka nie.
cepat sgt mesra.
padahal baru lg kenal!

hahaha.
dan baru2 ini.
sahabat-sahabatku yg sejak kecil membesar bersama.
seakan ada krisis.
punca seoarang punya hal.
merebak ke pihak lain.
sampai tarik muka.

paling tak best.
sapai seolah2 wujud 2pihak.
aiyark!
diburukkan lagi dengan keadaan.
ada yg dah mula berkerja.
(yg nie elok lah bg dorg!)

dan baru je tadi.
aku dapat rasakan yg kami dah bersatu kembali.
persahabatan kami kian terjalin kembali.
ade gak la masalah sorg-dua.
tapi itu tak penting laaa.
boley adjust punya.

dan sekarang nie.
hidup aku ceria dengan sahabat-sahabat aku.

aku rasa mcm nak senaraikan nama-nama mereka.
tapi tak perlu kott.
ramai jugak.
kang ada yg tertinggal.
touching pulak nati.
hahaha.


dan pada korg yg aku maksudkan.
terima kaseh tak terhingga sebab jadi sahabat aku.
harapnya persahabatan yg terjalin.
akan kekal selamanya.

"Bersama Selamanya"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tumbuk angin!